Business Social – Solutie sau Suicid?

InoTech a pornit de la o idee si o suma de ambitii.

Acestea erau ambitiile tuturor celor din echipa noastra frumoasa, de la dorinte de inovatii, pasiuni pentru mediul verde, dorinta de a schimba societatea si de a avea un impact in vietile celor din jur, de a avea la indemana resursele sa putem ajuta pe toti cei care ne ieseau in cale.

Am dezvoltat si slefuit aceste ambitii si idei intr-o directie comuna, care poate fi descrisa cu adevarat prin “Rezultatul este, intr-adevar, mai mare decat suma partilor sale.”

– – –

Insa, cu experientele din spate, de voluntariat si de proiecte, eram perfect constienti ca drumul va fi greu, iar rezultatele putine, daca nu gaseam o metoda prin care sa fim intr-adevar independenti de factori externi.

Astfel, de la ambitii si directie, s-a dezvoltat mai departe si “Ideea” de la care am pornit:

InoTech – Business Social.

– – –

Cum este trendul in ziua de azi, atat la noi, cat si in restul lumii “civilizate”, daca incerci sa castigi 50 de milioane de euro dezvoltandu-ti un business care nu aduce nici un beneficiu societatii in sine, esti privit ca un erou. Insa daca doresti sa castigi 500.000 euro dezvoltand un leac pentru leucemie la copii, esti privit ca o scursura a societatii si ca un hot fara moralitate.

Mereu este dificil, mai ales pentru Asociatii si ONG-uri sa isi gaseasca sponsori, iar de regula acestia ofera “bani scumpi” care sunt de regula concretizati in “fonduri putine, dar cerinte multe” sau si mai rau “acte de caritate pentru copiii astia care se joaca si ei de-a lideri si manageri”, in speranta ca in curand le vor veni mintile in cap si se vor angaja frumos si vor prinde un post bun, in societatea serioasa.

– – –

Noi ne-am dorit de la bun inceput sa scoatem aceasta problema din ecuatie, dar in acelasi timp sa gasim o metoda care ne-ar fi ajutat in misiunea noastra, nu care ne-ar fi distras de la traseul pe care doream sa il urmam.

Astfel prin produsele si domeniul de activitate, cautam sa gasim o metoda care sa ne ofere independenta financiara si lipsa de “nevoi” din partea teritolor externi, iar in acelasi timp sa ne ajute direct in misiunea noastra, de a educa publicul larg privind reciclarea si de a aduce o noua atitudine si lumina asupra acestui subiect.

– – –

Adevarul este ca, daca un ONG sau o asociatie, care depinde de bani sau resurse externe, se decide sa investeasca in dezvoltarea membrilor, in dezvoltarea infrastructurii, in crearea unei campanii de PR costisitoare, lucruri care reprezinta un target principal pentru orice business competent, acesta ajunge sa fie crucificat si spurcat, pentru ca foloseste “malicios” banii oamenilor buni.

Insa aceste investitii in infrastructura sunt singurele care pot garanta o evolutie pe termen lung, un impact din ce in ce mai semnificativ si un rezultat care sa faca cu adevarat diferenta.

Daca va uitati in jur, exact aceleasi probleme exista de zeci si sute de ani incoace. Nu se schimba, nu apar altele noi, nu dispar cele vechi, raman exact la fel, in ciuda faptului ca sute si mii de voluntari si vizionari lucreaza constant pentru imbunatatirea si rezolvarea lor.

Astfel ar trebui sa facem un pas in spate si sa ne intrebam:

  • Oare ce facem gresit?
  • De ce persista problemele si nu se mai rezolva odata?
  • Ce ar trebui sa fie schimbat, nu in voluntari, nu in mediul de activitate, ci poate in felul cum privim investitiile structurale in ONG-uri si Asociatii?

– – –

Pentru a sumariza ideea ce o dorim transmisa, va invitam sa urmariti un filmulet TED, despre felul cum privim caritatea si sprijinirea ONG-urilor,¬†principalii vinovati ce aduc cel mai mare impact in rezolvarea problemelor comunitatii si ale oamenilor “de rand”.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s